Home » CatedraTD_UA » Aprenentatge basat en projectes grans: experiència i lliçons apreses

julio 2020
M T W T F S S

Aprenentatge basat en projectes grans: experiència i lliçons apreses

Carlos Villagrá, Rafael Molina, Faraón Llorens y Francisco J. Gallego
Col·lecció Quaderns de Docència Universitària, 41
Editorial: IDP/ICE de la Universitat de Barcelona i Ediciones Octaedro

Descàrrega:

Resum
L’aprenentatge basat en projectes (ABP) és un model d’ensenya- ment-aprenentatge en què els continguts s’aprenen i els objectius s’as- soleixen mitjançant la realització d’un projecte que l’alumnat desenvo- lupa organitzat en equips de treball. El projecte parteix d’una anàlisi prèvia del professorat per assegurar que cada estudiant té la capacitat de poder-lo resoldre i que, a mesura que el vagi desenvolupant, adquiri- rà totes les competències i les habilitats requerides.
Els avantatges d’aplicar un model d’ABP són moltes, entre les quals l’augment de la motivació, la participació i l’autoestima, així com el desenvolupament d’habilitats i de competències importants com ara el treball en equip, la planificació, la comunicació efectiva, la gestió del temps, la presa de decisions i la resolució de problemes, totes elles adre- çades a preparar més bé l’alumnat perquè s’encari amb les situacions reals que es trobarà en el món professional.
L’objectiu d’aquest document és proporcionar una guia d’aplicació de l’ABP partint de l’experiència pròpia en enginyeria en projectes que en- globen diverses assignatures. Pretén aportar un seguit d’aspectes clau en forma de lliçons apreses per tenir-les en compte a l’hora d’afrontar el disseny d’un ABP que comprengui un curs o itinerari complet.
A l’annex es pot trobar una anàlisi de les investigacions publicades so- bre el model d’aprenentatge basat en projectes.